لوگوی جدید دیجی کالا ، ثبت لبخند برای ما + دانلود

لوگوی جدید دیجی کالا ، ثبت لبخند برای ما + دانلود

خیلی وقت بود که صحبتی راجب لوگوی بومی نکرده بودیم در واقع این موضوع کرونا، حواس همه رو پرته خودش کرده. خب باید بریم سراغ غولِ فروشگاه‌های اینترنتی کشور یعنی لوگوی دیجی کالا! این پلتفرم لوگویی طراحی کرده که توانایی آن را دارد که مانند لوگوی جدید اسنپ با طوفانی از انتقاد همراه باشد، در ادامه به جزئیات این موضوع می‌پردازیم.

لوگوی جدید دیجی کالا

همانطور که گفته شد دیجی کالا هویت بصری خود را تغییر داده است، البته خیلی بی‌سروصدا! در واقع دیجی کالا در رویدادی به نام گزارش سالانه سال ۱۳۹۸ از هویت بصری جدید برند خود رونمایی کرده بود اما با اختلافی حدود ۱ ماه از آن رویداد هویت بصری خود در سایت دیجی کالا رونمایی کرد. این هم فراموش نکنید در اصل از لوگوی جدید دیجی کالا در روز تولدش رونمایی شده حدودا ۶ ماه پیش! البته نه به صورت رسمی فقط در محتوای منتشر شده در شبکه اجتماعی از لوگوی خود استفاده کرده است. کاری بسیار هوشمندانه جوری که کسی متوجه تاین تغییر نشود و به منتقدان امروزش افزوده نشود و البته پلن دیگری هم داشته‌اند که اگر هم انتقادی زیاد می‌شد به راحتی به لوگوی قبل باز می‌گشت. خیلی بی‌سروصدا 💤

لوگوی دیجی کالا png

جدا از تمام ضعف‌ها و انتقادهایی که به دیجی کالابوده و هست این فروشگاه اینترنتی جنبه‌های مثبتی هم دارد که تقربیا ضعف‌های آن را می‌پوشاند. به گفته دیجیکالا، یکی از اهداف مهم این پلتفرم آنلاین ایجاد «تجربه خوشایند خرید و فروش» برای همه مخاطبان از جمله کاربران، مشتریان و فروشندگان دیجی‌کالا است و برای رسیدن به این موضوع تلاش می‌کند، ناگفته نماند خود من هم از منتقدین رونمایی از بعضی امکانات یا تغییرات رابط کاربری و تجربه‌ کاربری این پلتفرم هستم.

دیجیکالا باز هم تاکید کرده: ایجاد تجربه خرید خوشایند و ثبت لبخند! شعار بسیار زیبا و قشنگ هست، البته که قرار است ما فقط و فقط از زاویه هویت بصری به این تغییرات نگاه کنیم.

تاریخچه لوگوی دیجی کالا

لوگوی دیجی کالا
تاریخچه لوگوی دیجیکالا (ادیت‌های جزئی جزء تغییرات لوگو محاسبه نشده است)

تغییرات لوگوی دیجی کالا

«تجربه خرید خوشایند و ثبت لبخند» شعاری که کمی ظاهر لوگوی جدید دیجیکالا را لو داد. لوگوی دیجی کالا نسبت به ورژن گذشته تغییرات جالبی داشته که تصویر گویای همه چیز هست.

جدید
قدیم

گلِ سرخ، رنگ لوگوی دیجی کالا

رنگ لوگو تقریبا از خانواده همان  رنگ قرمز گذشته است البته خیلی شارپتر شده است. فراموش نکنید که این لوگو تک رنگ شده کاری که اسنپ انجام داد! خبری از رنگ طوسی یا مشکی در لوگو نیست. لوگوی تک رنگ، یک قرمز صورتیه فلتِ شیک و فانتزی شاید بهتر باشه بگیم رنگ گل سرخ

گل سرخ

Rose red

RGB
238 64 85
HEX
EF4055
CMYK
0 85 55 0

فونت لوگوی دیجی کالا

فونت دیجی کالا شاید شبیه بعضی از فونت‌های لاتین باشد اما همچون گذشته کاملا سفارشی و یونیک است. تایپوگرافی یا فونت لوگوی جدید تغییر خاصی نکرده بهتره بگوییم که بهینه‌تر و فانتزی‌تر شده است. گردیِ گوشه‌های فونت بیشتر و به یک فونت پفکی تبدیل شده است! اگر کمی دقت کنید تایپوی لوگوی دیجیکالا راه تایپوی لوگوی اسنپ را رفته است، کمی‌ فانتزی‌تر و تک‌رنگ. شاید به طراح سفارش شده که: یه چیزی میخوایم مثل اسنپ 🙂

لوگوی دیجیکالا
تایپوگرافی اسنپ VS تایپوگرافی دیجی کالا

لوگوی فارسی دیجی کالا

خب این قسمت از لوگو خیلی حرف دارد. فقط یک تغییر گرافیکی نیست، یک تغییر استراتژی نام برند است. دیگر خبری از «دیجیکالا» نیست و کم کم باید عادت کنیم به «دیجی‌کالا» ! کاری که تپسی (تپ‌سی) اصلاح کرد دیجی‌کالا برعکس آن را انجام داد. به نظرم دلیل عمده آن هم جستجوی نام برند در گوگل است که کاربران دیجی‌کالا حدوداً ۳ برابر این «دیجی‌کالا» را بیشتر دوست دارند و جستجو می‌کنند. ظاهر تایپوی فارسی هم تناسب مناسبی دارد و نسبن به ورژن قبلی بهینه‌تر شده است.

جدید
قدیم

لوگوی فارسی دیجیکالا

فاویکون یا Sign

یکی دیگر از تغییرات مهم و مشخص در شعار «تجربه خرید خوشایند و ثبت لبخند» خلاصه می‌شود. سرانجام دیجی کالا از نشانه بی هویت DK خلاص شد، و بعد از سال‌ها نماد جدید خود را معرفی کرد. لبخندی که بیشتر مناسب محصولات غذایی است البته که مفهوم بندِ کیسه خرید (خریدِ خوشایند) را هم نمایش می‌دهد. حرف «D» و «د» هم در مساحت این نشانه طراحی شده است.

جدید
قدیم

اگر در این مرحله بخواهیم انتقاد بکنیم می‌توانیم به عدم بروزرسانی فاویکن سایت اشاره کنیم که همچنان از فاویکون قبلی بهره می‌برد.

لوگوی دیجی کالا

لوگوی دیجی کالا کپی است؟!

لوگوی دیجی کالا

خب تصویر گویاست، نیاز به توضیح اضافی نیست. به هر حال لوگوی دیجی کالا از لحاظ «نشان لوگو» شباهت زیادی به چند مورد از کسب‌وکارهای بین‌المللی دارد.

دردسرهای لوگوی جدید

شاید تغییر لوگو بسیار ساده به نظر برسد اما در یک کسب‌وکاری در اندازه دیجیکالا بسیار هزینه‌بر و پر دردسر است. تصور کنید باید لوگوی جدید در تمام سایت و تمام شبکه‌های اجتماعی جانمایی شود. تمامی قالب‌های گرافیکی طراحی شود. مهم‌تر از همه تمامی بسته‌بندی‌ها، تمامی ماشین‌آلات، بوردها و … باید به روز شوند و این موضوع بسیار هزینه‌بر از آن‌چیزی است که تصور می‌کنید. به هر حال از لوگوی جدید دیجی کالا رونمایی شد، جدا از مسائل انتقادی که روی هر کسب‌وکاری هست امیدواریم که این کسب‌وکار در مسیر جدید خود که ثبت لبخند روی لبان ما و شماست موفق باشد. اگر دیدگاهی در این زمینه دارید خوشحال می‌شویم زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

دانلود لوگوی دیجی کالا

نام فایل: digikala-logo
فرمت: PNG
تاریخ انتشار/بروزرسانی: 20 مرداد 1399
رمز فایل: mrsalar.com
دانلود مستقیم فایل از سرور اختصاصی
در صورت بروز مشکل از طریق ایمیل اطلاع دهید.
دانلود (0.02 مگابایت)

سوالات متداول

لوگوی دیجی کالا چیست؟

لوگویی که بر روی بسته‌بندی‌های ارسالی برای مشتریان، در بالای سایت و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود و دلیل آن ایجاد تمایز بین برند دیجی کالا با سایر برندهاست.

دیجی کالا چرا لوگوی خود را تغییر داده است؟

هر شرکتی با توجه به سیاست‌های درون سازمانی خود دست به تغییراتی می‌زند. یکی از این تغییرات مهم طراحی یا باز طراحی هویت بصری یک برند است که لوگو عنصر اصلی آن است.

فونت لوگوی دیجی کالا چیست؟

دیجیکالا برای لوگوی خود از فونت کاملا اختصاصی استفاده کرده است، البته فونت دیجی کالا به صورت غیر رسمی در فضای وب به صورت رایگان موجود است.

لوگو چیست؟

لوگو یک نشانه گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها طراحی شود.

صاحب دیجی کالا کیست؟

برادران دوقولوی محمدی، حمید و سعید بنیانگذاران دیجی کالا هستند.

دیدگاه خود را بنویسید

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شانزده =

دیدگاه‌ها

سارا

2

عالی بود 👏🏼
چرا هیچکس راجب لوگوی جدید دیجی کالا چیزی نگفته؟

جواد ثابت

5

چرا باید از یک فروشگاه که همش جیب مردم رو میزنه حمایت کنیم.
دیجی کالا = دزد اینترنتی

سعید

سلام و تشکر بخاطر مطالب مفیدتون
ایا استفاده از فونت و سبک لوگوی دیجی کالا برای کسب و کار اینترنتی جرم محسوب میشه؟
کاش فونت لوگوی جدید رو هم برای دانلود میزاشتین.

سالار علی‌محمدی

1

سلام ممنون سعید جان
خداروشکر چند سالی هست که بحث کپی رایت در کشور جدی‌تر شده و این موضوع در آینده نزدیک اثر مثبت خودش رو نشون میده، اما در مورد استفاده از فونت و سبک لوگوی دیجی کالا برای کسب و کار اینترنتی باید خدمتت بگم که معمولا لوگوی کسب‌وکار بزرگ اینترنتی در زمان ثبت برند به ثبت میرسه و در صورتی که عین لوگو در جای دیگری نمایش داده بشه این شرکت میتونه پیگیری، شکایت و درخواست غرامت کنه. اما اگر اگر سبک فونت استفاده کنید مشکلی پیش نخواهد اومد مگر اینکه در اون لوگوتایپ از فونت شخصی خود شرکت استفاده شده باشه، مثلا فونتی به نام دیجی کالا که به صورت رسمی رونمایی شده باشه که در اون صورت قابل پیگیری هست اما چون لوگوی دیجی کالا لوگوتایپ هست اگر از سبک نوشتاری اون کپی کنید مشکلی پیش نخواد اومد. البته پیشنهاد میکنم اگر کسب‌وکاری برنامه جدی داره اصلا از این فونتها استفاده نکنه.
در مورد دانلود فونت هم به زودی بخش دانلود در سایت اضافه میشه که میتونید صدها فونت، المان‌های گرافیکی و… رو دانلود کنید.

احمد اقبالی

1

سلام خسته نباشید میشه راهنمایی کنید که دیجیکالا این انمیشن بالایی که اول صفحه هست نوشته قصه یک لبخند با چه برنامه طراحی شده
ممنونم راهنمایی کنید

سالار علی‌محمدی

1

سلامت باشید احمد جان
این نوع موشن گرافیک‌ها معمولا با نرم‌افزار ادوبی افتر افکتس طراحی میشه.
اگر اطلاعی در مورد موشن گرافیک و نرم‌افزارهای طراحی موشن گرافیک نداری پیشنهاد میکنم مطلب «موشن گرافیک چیست؟(معرفی نرم‌افزارهای موشن گرافیک)» رو مطالعه کنی.

اسماعیل

سلام
مطلب شما خیلی کامل و البته جالب بود.
مخصوصا از کپی برداری از دو برند دیگه. میشه گفت فیو آیکن جدید دیجی کالا تلفیقی از دو برندی هست که نام آنها را بردید.
موفق باشید

علیرضا

سلام و ارادت. از مطالب سایت شما بازدید کردم، هم حسابی لذت بردم، هم حسابی یاد گرفتم. سابقه ی همکاریتون با کسب و کارهای گوناگون و البته زیادی که بهشون اشاره کرده بودید هم یقیناً نشوندهنده ی تجربه ی بالا و حرفه ای بودن شماست. خوشحالم که سایتتون رو پیدا کردم.

اما یک نکته در ابتدای این مطلب به نظرم اومد که شاید گفتنش خالی از لطف نباشه. برای همین تقاضا دارم نظرم مخفی باشه و انتشار داده نشه. پیشاپیش ممنونم.
و اما اون نکته این بود که در سطر اول این مطلب، دو غلط نگارشی دیده میشه که یقین دارم سهوی اتفاق افتاده، اما در قامت کسی که به شما ارادتمنده و هوادار سایت شما شده، به جهت اینکه سایتتون از اینی که هست بی نقص تر بشه بهشون اشاره می کنم که اگر صلاح دونستید ویرایش و تصحیح بشن: یکی کلمه ی «راجب» که صورت صحیحش «راجع به» هست، و دیگری ایراد هکسره که در عبارت «حواس همه رو پرته خودش کرده» دیده میشه (شکل صحیحش «حواس همه رو پرت خودش کرده» هست).
باز هم ببخشید که جسارت کردم.

موفق باشید و امیدوارم بتونم در آینده بیشتر به سایتتون سر بزنم و یاد بگیرم و یاد بگیرم و یاد بگیرم و لذت ببرم. دمتون گرم و دلتون شاد.