رنگ سال ۲۰۱۹ جذاب و اشتها آور

رنگ سال ۲۰۱۹ جذاب و اشتها آور

شاید هیچ وقت فکرشم نمی‌کردیم که قرار باشد رنگ سال ۲۰۱۹ از بین موجودات اعماق اقیانوس از رنگ مرجانی زنده انتخاب شود. در واقع بالاخره انتظارها به پایان رسید و موسسه پنتون (Pantone) رنگ سال را معرفی کرد که نوعی انتخاب غافلگیرکننده بود.

اگرچه اکثر کارشناسان و حوزه گرافیک و زیبایی انتظار داشتند که یک رنگ شاد و جذاب انتخاب شود، اما انتخاب رنگ مرجانی تقریباً باعث غافلگیری همه کارشناسان شد.

رنگ مرجانی زنده که در حوزه گرافیک با کد Pantone 16-1546 شناخته می‌شود، یکی از رنگ‌های خانواده نارنجی است که رگه‌های طلایی به جذابیت و درخشان بودن آن کمک می‌کند.

این رنگ با عناوین مختلفی شناخته می‌شود که موضوع بحث ما نیست و بیشتر می‌خواهیم نحوه استفاده از رنگ سال ۲۰۱۹ را در حوزه‌های مختلف بررسی کنیم.

موسسه پنتون در معرفی این رنگ به چند جمله اکتفا کرده است: “مرجان به زندگی ما گرما داده و به عنوان یک منبع تغذیه است که آسایش و رفاه را به زندگی ما هدیه می‌دهد. رنگ مرجانی زنده یک نوع رنگ پر انرژی با آستانه رنگی نرم‌تر و روشن است“.

این موضوع نشان می‌دهد که انتخاب این رنگ برای رنگ سال ۲۰۱۹ هم به مباحث زیست محیطی و توجه به زندگی زیر دریا مربوط می‌شود و هم در جریان آن بحث استفاده از یک رنگ زنده و شاد مطرح است.

رنگ مرجانی زنده که در حوزه گرافیک با کد Pantone 16-1546 شناخته می‌شود، یکی از رنگ‌های خانواده نارنجی است که رگه‌های طلایی به جذابیت و درخشان بودن آن کمک می‌کند.

رنگ مرجانی زنده یا رنگ مرجان زنده

به عنوان نویسنده در ابتدا این موضوع خیلی برای من جالب به نظر می‌رسید که  آیا رنگ سال ۲۰۱۹ مرجان زنده است یا رنگ مرجان زنده؟ صبر کنید تا بیشتر توضیح بدم.

رنگ سال 2019
موسسه پنتون رنگ سال ۲۰۱۹ را رنگ مرجان زنده (Living Coral) با کد Pantone 16-1546 معرفی کرده است.

موسسه پنتون رنگ امسال را Living Coral معرفی کرده است. این کلمه به معنی مرجان زنده است. در این مورد دو دیدگاه وجود دارد. برخی معتقدند که کلمه زنده، سرحال بودن و شاد بودن رنگ مرجانی زنده اشاره دارد و برخی نیز معتقدند که این رنگ مربوط به مرجان زنده است.

در حقیقت، دیدگاه دوم هم از لحاظ علم گرافیک و هم از لحاظ علم زیست محیطی درست است. مرجان‌ها برای ادامه حیات خود مجبور به همزیستی با جلبک‌ها هستند. اگر جلبک‌ها به دلایل مختلفی مانند تغییر درجه حرارت آب یا تاثیر مواد شیمیایی از بین بروند، به مرور زمان منبع تغذیه مرجان از بین رفته و عملاً فقط اسکلت سفید رنگ آن باقی می‌ماند. بنابراین مرجان در حالت مرده رنگی بین سفید تا کرم رنگ دارد.

این در حالی است که اگر مرجان زنده باشد، رنگ آن به یکی از رنگ‌های خانواده نارنجی دیده می‌شود که یک رنگ سرحال و جذاب است و از طرف موسسه پنتون به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است.

ردپای رنگ سال ۲۰۱۹ در حوزه‌های مختلف

هدف ما از این مطلب نشان دادن استفاده از رنگ سال ۲۰۱۹ در حوزه‌های مختلف است و می‌خواهیم ببینیم که این رنگ از لحاظ گرافیکی و زیبایی چه تاثیری هر کدام از این حوزه‌ها دارد.

معمولاً طراحان دکوراسیون داخلی، سازندگان تجهیزات الکترونیک، فعالان حوزه مد و لباس، طراحان گرافیک و افراد لاکچری‌باز (لاکشری‌باز) به این مسئله علاقه بیشتری دارند.

برخی از برندهای تکنولوژی و مد پیش از اعلام رنگ سال توسط پنتون به استقبال رنگ مرجان زنده رفتند.

دکوراسیون داخلی

رنگ مرجانی زنده به عنوان یک رنگ شاد و گرما بخش شناخته می‌شود که اشتها آور است. این شاید خبر خوبی برای افراد شکمو باشد تا تمایل بیشتری به خوراکی داشته باشند.

در دکوراسیون داخلی فضای کافی برای استفاده از این رنگ وجود دارد که شاید مهم‌ترین آن‌ها پوشش دادن سرویس مبلمان منزل، انتخاب رنگ پرده‌ها، به کار بردن گلدان و تجهیزات تزئینی، استفاده به عنوان نقطه کانونی در دیوارها و حتی انتخاب به عنوان رنگ پتو و پوشش تخت خواب باشد.

تجهیزات الکترونیک

ردپای رنگ سال ۲۰۱۹ در برخی از تجهیزات الکترونیک جدید را به خوبی می‌توان دید که شاید مهم‌ترین آن‌ها گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها باشند. این موضوع نشان می‌دهد که سازندگان تجهیزات الکترونیک به حوزه‌های دیگری مانند مد و لباس و همچنین دکوراسیون داخلی توجه دارند و می‌خواهند تجهیزات آنها به رنگ مرجانی زنده باشد.

شاید دیدن آخرین مدل گوشی آیفون و یا حتی یک آیپد به این رنگ در سال جدید شما را شگفت‌زده کند.

مد و لباس

مد و لباس یکی دیگر از حوزه‌هایی است که احتمالاً در چند روز اخیر بیشتر شاهد استفاده از این رنگ در آن خواهیم بود. خیلی کار سختی نیست! فقط چند دقیقه اختصاص دهید و به جستجو در اینترنت در مورد مد و لباس هنرمندان برجسته دنیا بپردازید.

شاید بیش از صدها نمونه تصویر جدید از این هنرمندان ببینیم که به شکل‌های مختلفی از این رنگ استفاده کرده‌اند. بنابراین شک نداشته باشید که ظرف چند روز آینده در هنگام پیاده‌روی در خیابان نمونه‌های مختلفی از لباسهای زنانه یا سایر وسایل مردانه می‌بینید که با رنگ سال ۲۰۱۹ طراحی شده‌اند.

وسایل لوکس و لاکچری‌بازها

انتخاب یک رنگ زنده و منحصر به فرد بهترین خبر ممکن برای تولیدکنندگان وسایل لوکس و افراد لاکچری‌باز است. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که شاید نمونه‌های بسیار کمی از استفاده از این رنگ در سال‌های قبل شاهد بوده‌ایم و بیشتر تجهیزات با رنگ‌های روتین و تکراری همراه بوده‌اند.

اینجاست که لاکچری‌بازها می‌توانند از تجهیزاتی استفاده کنند که نمونه قبلی از آن وجود نداشته و یک محصول متفاوت و یک تیپ متفاوت به آنها هدیه می‌دهد. البته استفاده از رنگ مرجانی زنده به احتیاط بیشتری در طراحی و گرافیک نیاز دارد که به سلیقه شما بستگی دارد.

طراحی گرافیک

و اما محبوب‌ترین و اصلی‌ترین حوزه فعالیت ما! شاید بسیاری از مطالب ما را دیده باشید که در مورد تجربه کاربری و سهولت در استفاده از وب سایت‌ها یا هر تجهیزات دیگری باشد. یکی از مواردی که در زمینه طراحی گرافیک و زیبایی مطرح است، زنده بودن و جذاب بودن رنگ است.

رنگ سال 2019
در سال ۲۰۱۴ شبکه اجتماعی محبوب توریستی ایر بی ان بی (Airbnb) در ریبرندینگ خود رنگ آبی برند را به رنگ مرجانی زنده (Living Coral) تغییر داد.

خوشبختانه این ویژگی‌ها به طور کامل در رنگ سال ۲۰۱۹ گنجانده شده است و این بهترین خبر برای طراحان گرافیک است.

احتمالاً خود شما هم بارها این تجربه را داشته‌اید که یک کالا را بدون اینکه نظر خاصی در مورد آن داشته باشید، دوست دارید. این موضوع از بحث ویژگی ذاتی رنگ‌ها و جذابیت آنها نشأت می‌گیرد. پس مطمئن باشید که در چند ماه آینده با توجه به معانی روانشاسی رنگ مرجانی زنده نمونه‌های مختلف گرافیکی خواهید دید که به وفور در آنها از رنگ مرجانی زنده استفاده شده است.

هدف ما از این مطلب آشنایی شما با رنگ سال ۲۰۱۹ و نحوه استفاده از آن در حوزه‌های مختلف بود. اگر در این زمینه ابهامی دارید، خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاه خود را بنویسید

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =

دیدگاه‌ها

mohseni

1

واقعا زیباست….
رنگ سال ۲۰۱۹ رنگ زیبای مرجانی، رنگی فوق العاده و خاص از خانواده رنگ نارنجی