طراح گرافیک ارزان یا گران، کدام را استخدام کنیم؟

طراح گرافیک ارزان یا گران، کدام را استخدام کنیم؟

شاید برایتان پیش آمده که برای کارهای گرافیکی کسب‌وکار خود دنبال یک طراح گرافیک باشید و متوجه شوید که قیمت‌گذاری‌های آن‌ها بسیار متنوع است و با طراح گرافیک گران و طراح گرافیک ارزان مواجه شده‌اید . اما دلیل این تفاوت قیمت‌ها چیست؟

اگر تجربه زیادی در این کار یا درک دقیقی از طراحی گرافیک نداشته باشید ممکن است احساس کنید که برخی از طراحان هزینه‌های بسیار سنگینی دریافت می‌کنند. به خصوص زمانی که شما می‌توانید طراحان گرافیک ارزان‌تری پیدا کنید که به نظر می‌رسد همان نوع کار را با قیمت خیلی کمتر برای شما انجام می‌دهند.

ما به شما قول می‌دهیم که اکثریت قریب به اتفاق طراحان در پی آن نیستند که هزینه زیاد از شما دریافت کنند.

در اینجا ما قصد داریم به توضیح اینکه چرا چنین تنوعی در قیمت‌گذاری طراحی وجود دارد و چندین مورد از مزایا و معایب هر کدام از این نوع طراحان یعنی طراح گرافیک گران و طراح گرافیک ارزان را برای شما بگوییم.

چگونه یک فرد تبدیل به یک طراح گرافیک می‌شود؟

در ابتدا، برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک چه باید کرد؟ اغلب از من پرسیده می‌شود که چگونه به حوزه طراحی گرافیک وارد شدم و آیا در مورد آن تحصیلات گذارندم یا خیر که پاسخ من به این سوال خیر است.

البته رفتن به مدرسه هنر و تحصیل در رشته گرافیک تنها راه تبدیل شدن به یک طراح گرافیک نیست و خیلی از طراحان گرافیک از جمله خودم در مدرسه هنر یا رشته گرافیک آموزش ندیده‌اند.

این شاید ساده‌ترین مسیر باشد اما به هیچ وجه تنها مسیر نیست. همانطور که گفتم بسیاری از طراحان گرافیک بسیار با استعداد و موفق وجود دارند که خودشان این هنر را آموخته‌اند.

بزرگترین تفاوت طراح گرافیک گران و طراح گرافیک ارزان

هرچه تجربه یک طراح گرافیک بیشتر باشد هزینه‌ای  را که دریافت می‌کند بیشتر است. این به دلیل این است که شما به معنای واقعی کلمه، برای بالا بردن مهارت و تجربه و تخصص خود هزینه پرداخت کرده‌اید. دیدن و آموختن و تجربه کاری فراتر از آن چیزی است که در مدرسه یا دانشگاه می‌آموزیم.

هرچه تجربه یک طراح گرافیک بیشتر باشد هزینه‌ای را که دریافت می‌کند بیشتر است.

ما شاهد کارهای بسیار عجیب و غریب از طراحان جدید و کم‌تجربه هستیم که بعضی از آن‌ها در حال رشد هستند. بسیاری از آن‌ها با اینکه تجربه کمی دارند توانسته‌اند کارهای بسیار خوبی ارائه دهند.

طراح گرافیک گران و طراح گرافیک ارزان
دنیای رنگی یک طراح گرافیک

اما با این وجود شاهد اشتباهات بسیاری نیز از افراد تازه‌کار بوده‌ایم که همه این اشتباهات کاملا به سطح تجربه آن‌ها مرتبط بوده است.

این به این معنی نیست که آن‌ها طراحان بدی هستند بلکه به معنای این است که آن‌ها کم‌تجربه هستند و در طول زمان اشتباهات آن‌ها به دلیل کسب تجربه کمتر و کمتر خواهد شد. شما تنها از تجربه درس می‌گیرید.

به همین دلیل است که دستمزد طراحان گرافیک با تجربه از دستمزد کسانی که تازه کار هستند بیشتر است و بحث طراح گران و طراح ارزان پیش می‌آید.

هنگامی که حرف از قیمت‌گذاری می‌شود تجربه بزرگترین عامل تعیین‌کننده طراح گران و طراح ارزان است.

شاخصی برای قیمت‌ یک طراح

بین پیدا کردن یک طراح گران و طراح ارزان فرق چندانی نیست. نکته ای که مهم است این است که شما باید از طریق نمونه کارهای واقعی آن‌ها به کیفیت کار آنان پی ببرید و از اینکه بخواهید در این مورد یعنی در مورد نمونه کارهایشان از آن‌ها سوال بپرسید نگران نباشید.

متاسفانه کم نیستند طراحانی که نمونه کارهای طراحان بزرگ را به عنوان نمونه کار خودشان قرار می‌دهند.

اگر نمونه کارهای مختلف با کیفیت‌های متفاوت از یک طراح گرافیک را می‌بینید نشان دهنده همین موضوع است که آن‌‌ها نمونه کارهای خودشان را ارائه نمی‌دهند. از آن‌ها بخواهید تا درباره پروژه‌هایشان با شما صحبت کنند. اگر آن‌ها نتوانند توضیح درستی در مورد مسیر پروژه به شما بدهند درواقع به این معنی است که خودشان آن کار را انجام نداده‌اند.

همچنین اگر در نمونه کارهای یک طراح کم تجربه و یا تازه فارق التحصیل شده کارهایی از پروژه‌ها و برندهای معتبر و معروف دیدید نیز به این معنی است که آن‌ها این پروژه را از نمونه کارهای افراد دیگر برداشته اند. یک طراح با تجربه نمونه کارهای واقعی خود را به شما ارائه می‌دهد.

برخی از طراحان با تجربه ممکن است در نمونه کارهای خود طراحی برندهای شناخته شده را داشته باشد و برخی دیگر نداشته باشند. اما با این حال همه طراحان با تجربه نمونه کارهای واقعی خود را به شما ارائه می‌دهند.

طراح گرافیکی که برای شما مناسب‌تر است

به هرحال شما باید یک طراح مناسب را با توجه به نیاز و بودجه خود انتخاب کنید. اگر بودجه شما محدود است و نیازتان فوری، انتخاب‌های شما کمی محدودتر می‌شود. به هرحال این به این معنا نیست که شما با این شرایط حتما کارتان را به یک طراح بی‌تجربه می‌سپارید و با کیفیت پایین‌تری کار را تحویل می‌گیرید.

هر گرافیستی هدفش این است که مشتری خود را راضی نگه دارد و هیچ کس دوست ندارد که طرح بی‌کیفیتی به مشتری خود ارائه کند.

طراح گرافیک گران و طراح گرافیک ارزان
همیشه قبل از اینکه بخواهید برای کسب‌وکار خود طراح گرافیست انتخاب کنید بودجه‌ای مد نظر داشته باشید.

اگر به دنبال یک طراح گرافیک با تجربه هستید و بودجه نسبتا متوسطی دارید، کسی که طراحی گرافیک را به صورت یک فریلنسر انجام می‌دهد میتواند برای شما بهترین گزینه باشد. نرخ فریلنسرها ممکن است گران‌تر از همتایان کم‌تجربه خود باشد اما ارزان‌تر از افرادی است که در سطح مهارت بالاتری قرار دارند.

ارسال پروژه برای آنان ممکن است کمی سخت‌تر باشد اما در هرصورت قابل دسترسی هستند. آن‌ها دانش و تجربه بالایی در کار دارند و قبل از شما توسط مشتریان زیادی تست شده‌اند و به اثبات رسیده‌اند. اگر پرداخت هزینه برای شما مشکل است از آن‌ها بپرسید که گزینه دیگری برای پرداخت به شکل‌های دیگر وجود دارد یا خیر.

سخن آخر

یک طراح گرافیک تازه کار، یک طراح گرافیک متوسط و یک طراح گرافیک با تجربه هر سه می‌توانند یک کار خوب به شما تحویل دهند. با توجه به بودجه خود، اعتبار، نمونه کارهای یک طراح و نظر مشتریان او می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین طراح را برای پروژه خود انتخاب کنید.

امیدوارم پس از خواندن این مطلب تفاوت طراح گرافیک گران و طراح گرافیک ارزان را متوجه شده باشید و به درک بیشتری درباره اینکه چرا برخی طراحان گرافیک هزینه بیشتری از دیگر طراحان دریافت می‌کنند و این هزینه بیشتر می‌تواند چه مزایایی را برای شما و کسب‌وکارتان در پی داشته باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =

دیدگاه‌ها

علی

در حال حاضر بهترین طراحان گرافیک جهان چه کسایی هستند ؟ علت شهرتشون چی هست ؟ امکانش هست یک مقاله در مورد طراحان گرافیک جهان بزارید .ضمنا مقاله هاتون عالی هستند.